Veel gestelde vragen

VEEL GESTELDE VRAGEN

– “Ik ben lang niet altijd thuis”: Dat is helemaal niet erg. Er worden altijd meer hulpverleners opgeroepen

“Als ik iets verkeerd doe met dat apparaat?”: Dat apparaat hoeft u alleen maar aan te sluiten. Daarna geeft het precies aan wat u moet doen. Het bepaalt zelf of een stroomstoot nodig is. U kunt dat dus niet fout doen.

– “Wat als er iets fout gaat?”: Onze vrijwilligers zijn verzekerd tegen aansprakelijkheid via de vrijwilligersverzekering van de gemeente Westervoort.

– “Een hulpverlener is ook maar een mens.”: Als u na een hulpverlening behoefte hebt aan nazorg staan de volgende mensen en instanties tot uw beschikking:

– uw huisarts

– Stichting Sensoor tel. 0900-0767

– AED-Partner, (AED-leverancier) tel. 0499-490016

– onze Stichting Zes Minuten Zone Westervoort tel. 026 3114582

-“Ik heb een AED gebruikt, wat moet ik dan doen?”:    AED toestel na gebruik terug brengen in de kast en contact opnemen met secretaris@6minutenwestervoort.nl, onze secretaris dhr. T. Bos, adres Emmerik 52, tel. 06 58 87 86 48, waar u ook, indien nodig, het AED-apparaat kunt inleveren,

of anders met AED-Partner Nederland (0499 490 016).

Krijg ik een vergoeding van de kosten van het gebruiksklaar maken van een AED na een inzet? Op de site van www.vggm.nl is het declaratieformulier AED te vinden. Middels dit formulier zijn de gebruiksklaar-maak kosten na een publiek ingezette AED via HartslagNu te declareren. Er moet dan een factuur bijgevoegd worden met daarop vermeld de betaalde kosten van het gebruiksklaar maken van de AED. De declaratie moet binnen 1 maand na het gebruik van de AED ingediend worden.